بیانیه پایانی اجلاس روسای واحدهای استانی و مدیران ستادی دانشگاه جامع علمیکاربردی
اجلاس روسای واحدهای استانی و مدیران ستادی دانشگاه جامع علمیکاربردی با صدور بیانیه ای خاتمه یافت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی ، اجلاس روسای واحدهای استانی و مدیران ستادی دانشگاه جامع علمیکاربردی 27 و 28 آذرماه در سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.
در بیانیه پایانی اجلاس روسای واحدهای استانی و مدیران ستادی دانشگاه جامع علمیکاربردی آمده است:
در آغاز مرحله جدیدی از مدیریت دانشگاه جامع علمیکاربردی در دولت وفاق ملی، ضمن گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه، رؤسای واحدهای استانی و مدیران ستادی دانشگاه در نشستی مشترک، ضمن تحلیل شرایط موجود دانشگاه در حوزههای مختلف از جمله مراکز آموزشی، مدرسان، دانشجویان و کارکنان، چالشهای پیشرو در حوزه نظام آموزش عالی کشور و اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی، کارآمدی و انطباق آموزشهای دانشگاهی با نیازهای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و همچنین نقاط قوت و تجارب گذشته دانشگاه بر موارد زیر تاکید نمودند:
1. در آغاز بکار دولت چهاردهم که کشور نیازمند تحول در خدمترسانی به مردم است، مدیران دانشگاه ، خدمت صادقانه، عالمانه، هدفمند و بدون فوت فرصتها به ذینفعان آموزشهای علمیکاربردی را در کمال پاکدستی، شفافیت و کارایی سرلوحه فعالیت خود قرار میدهند.
2. برای تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور در حوزه آموزش عالی بهویژه تحقق سهم 40 درصدی آموزشهای عالی کسب و کار محور و نیز افزایش بهرهوری اقتصادی در این برنامه و براساس ویژگیهای مبنایی آموزشهای علمیکاربردی که شامل انعطافپذیری و قابلیت انطباق با شرایط متنوع اقتصادی و فرهنگی است، برنامهریزی به اقتضای تنوع جغرافیایی و تنوع توانمندیهای اقتصادی ایران اسلامی با درنظر گرفتن سند راهبردی دانشگاه برای توسعه آموزشهای علمیکاربردی و تقویت کارآمدی و اثربخشی آموزشهای علمیکاربردی جهت کمک به تحقق اهداف مذکور، مدنظر مدیران این دانشگاه خواهد بود. بدین منظور سند آمایش علمیکاربردی دانشگاه بروز شده و توسعه کمی و کیفی دانشگاه و مراکز آموزشی آن و نیز کیفیت آموزش براساس نیازهای ملی و بومی تضمین خواهد شد.
3. موفقیت آموزشهای علمیکاربردی در گرو همافزایی ظرفیتها و قابلیتهای بالقوه و بالفعل در هر منطقه است. لذا تلاش در جهت تقویت وفاق درون خانواده دانشگاه جامع علمیکاربردی و بین دانشگاه و نقشآفرینان بیرونی آموزشهای علمیکاربردی براساس معیارهای بنیادین این آموزشها، فارغ از تمایلات و جهتگیریهای سیاسی افراد و سازمانها از مهمترین برنامههای مدیران دانشگاه خواهد بود.
4. توسعه فرهنگ کارآفرینی و افزایش جایگاه اجتماعی آموزشهای علمیکاربردی از الزامات توسعه و بهبود کیفیت فعالیتهای دانشگاه است. لذا ضمن تلاش در جهت ارتقای فرهنگ دینی و معرفتافزایی دانشجویان، مدرسان و کارکنان دانشگاه، تلاش وافری جهت ارتقای فرهنگ کار و بهبود نگرش نسبت به فعالیتهای اقتصادی و اشتغال مولد صورت خواهد گرفت.
5. آموزشهای علمیکاربردی فارغ از پژوهش، نوآوری و پیوند با صلاحیت حرفهای ابتر میماند. لذا در ادامه تلاشهای گذشته و تجارب ارزشمند و منحصر به فرد دانشگاه در این حوزهها نسبت به توسعه پژوهشهای کاربردی، فعالیتهای کارآفرینانه و تقویت نقش دانشگاه در حوزه صلاحیت حرفهای اهتمام ویژهای خواهیم داشت.
6. گسترش جغرافیایی دانشگاه، تنوع فعالیتها، کارایی و اثربخشی فرایندهای اجرایی و همچنین ضرورت شفافیت، مشارکتپذیری و سهولت دسترسی به خدمات دانشگاه، اقتضا میکند که هوشمندسازی و توسعه دیجیتال در کلیه فعالیتها و فرایندها مدنظر مدیران دانشگاه قرار گیرد. لذا ارتقا کیفیت و توسعه هوشمندسازی دانشگاه بیش از پیش مورد اهتمام مدیران دانشگاه قرار خواهد گرفت.
7. افزایش سهم تصمیمات کارشناسی، توسعه حوزه اختیارات واحدهای استانی، مشارکت مراکز آموزشی در تصمیمسازیها، توجه به ارتقاء خدمات دانشگاه در تمامی عرصهها از جمله مراکز آموزشی، دانشجویان، دانشآموختگان، مدرسان، کارکنان و اعضای هیات علمی، مبتنی بر کارآمدی، پاکدستی، مقبولیت عامه، وفاداری سازمانی، اخلاق، احترام و جلب مشارکت حداکثری در برنامههای مختلف دانشگاه مورد توجه قرار خواهد گرفت.
